Eusebiuslezing 2016

Op woensdag 5 oktober wordt voor de tweede keer de Eusebiuslezing georganiseerd.

De Eusebiuslezing is in het leven geroepen door een aantal gedreven Arnhemmers en heeft tot doel bij te dragen aan het maatschappelijk debat over actuele maatschappelijke thema’s.

In onze samenleving lijkt een toenemende spanning te ontstaan tussen vrijheid en veiligheid. Dat roept bijvoorbeeld vragen op over botsende vrijheidsrechten zoals de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst. Deze spanning leidt tot conflicten, waarvoor vaak een beroep wordt gedaan op het strafrecht. De grote vraag is of dat wenselijk is?

We hebben daarom gevraagd aan Herman Bolhaar, voorzitter van het College van procureurs-generaal van het Openbaar Ministerie, zijn inzichten met ons te delen over het thema “Veiligheid en vrijheid in balans”.

Wij verwelkomen je graag. Neem ook gerust vrienden of kennissen mee. De toegang is gratis en na afloop is er de mogelijkheid met de lift in de toren van de Eusebiuskerk te genieten van “ Arnhem bij nacht”.

Omdat de Eusebiuskerk op dit moment Het Gelders Orkest opvangt, wijken wij uit en wordt de Eusebiuslezing in Dudok gehouden.

Eusebiuslezing, 5 oktober 2016 om 20:30 uur, inloop vanaf 20:00 uur, locatie Dudok Arnhem, Koningstraat 40, te Arnhem.