Eusebiuskwartier, een parel voor Arnhem

Namens de VVD fractie heb ik op donderdag 1 april het manifest Eusebiuskwartier in ontvangst genomen.  Hierin wordt de politiek opgeroepen bij te dragen aan de mooie ontwikkelingen in het gebied rond de Eusebius.

Dit Eusebiuskwartier kenmerkt zich door een bijzondere combinatie van wonen, werken en beleven. Het is een plek waar de afgelopen jaren veel is gebeurd. De Eusebius is prachtig gerestaureerd, er is met de woningen op het paradijs en rond de kerk een grote groep nieuwe bewoners gekomen en door de uitbreiding van terrassen, het boven de grond halen van de Jansbeek en straks de (gedeeltelijke) verplaatsing van de markt is het een bruisend gebied geworden om te zijn. Om deze ontwikkeling voort te zetten is een aantal dingen nodig, zoals afspraken over de verruimde terrassen, goede bereikbaarheid, een gezamenlijke focus op het gebied als het gaat om groen en onderhoud en een duidelijke visie op de profilering van het kwartier.

De positieve ontwikkeling in het Eusebiuskwartier verdient wat de VVD betreft steun vanuit de politiek en wij gaan dan ook serieus aan de slag met de oproep die is gedaan door Meike Verhagen en Robert Wittenberg, die deze namens het Eusbiuskwartier hebben gedaan.

Ik ga ervan uit dat we nog veel over dit gebied gaan horen en, nog belangrijker, dat we er vaak van zullen genieten.

Steffenie Pape