Arnhemse raad stemt voor aanleg padelbanen in Arnhem

Padel, de spelcombinatie tussen tennis en squash, is de afgelopen jaren wereldwijd een van de snelst groeiende sporten. In Nederland is het zelfs de snelst groeiende sport! De afgelopen jaren/maanden hebben veel tennisverenigingen en ook commerciële centra padelbanen aangelegd om nieuwe leden en andere geïnteresseerden aan te trekken. Bij TV Schuytgraaf liggen sinds 2019 reeds 2 padelbanen. Sportbedrijf Arnhem is begin 2021 in samenwerking met de KNLTB (tennis- en padelbond) en alle Arnhemse tennisverenigingen dan ook een project gestart om de mogelijkheden omtrent padel te onderzoeken. Na veel gesprekken tussen het Sportbedrijf en de verenigingen is er uiteindelijk een concreet voorstel uitgewerkt. Doel: padel voor iedere Arnhemmer mogelijk maken én padel dient de verenigingen en het Sportbedrijf te versterken.

Arnhem gaat het komende jaar verspreid over de stad tenminste 10 padelbanen aanleggen. De banen komen bij TV Presikhaaf, TV Malburgen, ATC de Groene Kamer, TV Elden en op Sportcentrum Valkenhuizen. Het Sportbedrijf ondersteunt de verenigingen organisatorisch en bij het financieren van de banen. VVD Arnhem is vanzelfsprekend voor dit mooie initiatief! Het plan sluit goed aan bij ons verkiezingsprogramma en onze plannen voor Arnhem. Sport dient verbindend en voor iedereen bereikbaar te zijn. De sportverenigingen zijn daarin een hele belangrijke schakel.

Alwin van Engelenburg
Kandidaat #5 VVD Arnhem