Arnhems Klasje: wil jij de gemeenteraad in?

Ben jij geïnteresseerd in politiek of denk jij er weleens over na om politiek actief te worden? Dan nodigen wij jou uit om mee te doen aan het vierde ‘Arnhems Klasje’.

In deze training van 8 bijeenkomsten vergroot je jouw kennis van het liberalisme, de Arnhemse politiek en ontwikkel je je politieke vaardigheden. Een mix van theorie en praktijk, gegeven door VVD-trainers die jou, gebaseerd op hun jarenlange praktijkervaring in de politiek, meenemen in wat in een gemeenteraad nodig is. Uiteraard maximaal gericht op de Arnhemse politieke context.

Het beoogde programma ziet er als volgt uit:

1. Kennismaken en een introductie praktisch liberalisme;

2. Arnhemse politiek in context en omgeving met de fractie;

3. Debattraining;

4. Onderhandelen;

5. Mediatraining en Integriteit;

6. Liberale loopbanen: ambities en verwachtingen met Hans van den Broek (permanente scoutingscommissie VVD);

7. Gemeenteraad financiën, taken en rol gemeente

8. Gemeenteraad simulatie en Slot

De modules worden gegeven op diverse locaties in Arnhem. Zij vinden plaats op donderdagavonden, meestal van 19.30 tot 22.00 uur. De Gemeenteraad Simulatie inclusief Slot zal een dagdeel duren, waarschijnlijk op een zaterdag. De training start eind september 2024 tot en met eind april 2025. Nadere informatie hierover volgt later, na aanmelding.

De training staat open voor alle Arnhemse VVD’ers en is zeker van belang voor diegenen die zich willen kandideren voor de Arnhemse Gemeenteraad. Ook als jij op een andere manier politiek actief wil worden, is deze training waardevol en vooral ook leuk om te doen (denk aan bijvoorbeeld bestuur, campagne, commissie).

Je doet in korte tijd op een plezierige manier de benodigde vaardigheden en inzichten op en je leert nieuwe mensen kennen met interesse in de lokale politiek.

Overweeg je om je kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 of heb je anderszins interesse om deel te nemen aan het ‘Arnhems Klasje’ jaargang 2024/2025? Meld je dan aan door een mail te sturen naar Erik de Lange via mailadres: bestuur@vvdarnhem.nl. Aanmelden kan tot 1 september 2024.

Voor deelname verwachten we per deelnemer een eigen bijdrage van € 150,-. In individuele gevallen en in overleg kunnen maatwerkafspraken worden gemaakt.

Heb je vragen, neem dan contact op met Erik de Lange, via mail bestuur@vvdarnhem.nl of via telefoon 06 10 32 56 01.