Ook in Arnhem een MKB-toets!?

Als het aan de Arnhemse VVD fractie ligt gaan we in de gemeente Arnhem zo snel mogelijk aan de slag met de MKB-toets. Het gebeurt nog te vaak dat (nieuwe) wet- en regelgeving enkel op papier werkbaar is terwijl in de praktijk veelal het tegenovergestelde van toepassing is.

Woensdag 30 januari stelde de VVD Arnhem mondelinge vragen over de invoer van de MKB-toets in de gemeente Arnhem. MKB Nederland heeft namelijk verschillende pilots klaar staan waarbij het midden- en kleinbedrijf proactief wordt betrokken bij de totstandkoming en evaluatie van lokale wet- en regelgeving.

Wethouder Jan van Dellen (VVD) onderschreef het belang van goede samenwerking tussen het midden- en kleinbedrijf en de gemeente en wil er graag mee aan de slag.

De invoering van de MKB-toets is onderdeel van het regeerakkoord en het ministerie van EZK wil de invoering in verschillende gemeenten gaan testen. In Arnhem doen we graag mee want iedereen profiteert van een krachtig midden- en kleinbedrijf.