Coehoorn Centraal

‘Toekomst voor ondernemerschap in Coehoorn‘ was de titel van de motie die in juni 2018 aangenomen is en waarbij de gemeenteraad het College heeft verzocht door te gaan met de ontwikkeling van Coehoorn Centraal als creatieve wijk waar wonen, ondernemen en recreëren hand in hand gaan.

Afgelopen periode is de gebiedsvisie van Coehoorn Centraal uitgebreid besproken, aangescherpt en uiteindelijk vastgesteld. Het resultaat is een ruimtelijke visie die o.a. kleinschalige (creatieve) ondernemers ondersteunt, huisvest en aanmoedigt waardoor Arnhem een broedplaats is en blijft voor jong en creatief talent. Iets dat perfect aansluit bij het innovatieve karakter van het iets verderop gelegen IPKW (Industriepark Kleefsewaard)

Coehoorn Centraal is een mooi voorbeeld van intensieve samenwerking tussen de gemeente Arnhem, ondernemers en bewoners. De gemeente neemt in de toekomst een faciliterende rol en de Stichting Coehoorn Centraal exploiteert, in nauwe samenwerking met de bewoners, deze dynamische en creatieve wijk. Een wijk met het Coehoornpark als groen hart, Stella by Starlight als ontmoetingsplek en o.a. woningbouw in particulier opdrachtgeverschap (CPO).

De eerste stap naar deze unieke wijk is gezet en de uitvoering zal binnenkort volgen. Leuk om te weten is dat Roeland van der Zee (VVD) de verantwoordelijk wethouder is!

Wij kijken uit naar de realisatie van deze ondernemende en innovatieve wijk en houden je uiteraard op de hoogte.

Bas van Es