Bridge to Liberation

In Arnhem wordt de slag om Arnhem herdacht door onder andere de Airborne herdenking en de Bridge to Liberation. Wij vinden de aandacht voor herdenken en het vieren van onze vrijheid belangrijk.

De organisatie van de Bridge to Liberation heeft aangegeven binnen het huidige budget niet het gewenste kwalitatief hoogwaardige resultaat, zoals we dit kennen uit de voorgaande jaren, te kunnen neer zetten. Ook dit staat onder druk door stijgende prijzen en financiƫle druk bij bijvoorbeeld sponsoren. Omdat we de herdenking van 80 jaar market garden en de aanloop daarnaartoe veilig willen stellen hebben we in overleg met de organisatie een voorstel gemaakt waarbij we het budget voor de komende twee jaar ophogen met de gelden van de jaren daarna. Daar hoort bij dat we samen gaan kijken hoe we na 80 jaar herdenken invulling willen geven aan de Slag om Arnhem herdenking en wat dat mag kosten.

Onze voorstellen zijn aangenomen, dus we gaan samen werken aan een mooie herdenking ook in de toekomst.

Steffenie Pape