Eindelijk groen licht voor Stadsblokken Meinerswijk

Na jarenlang plannen maken, gebiedsvisies uitwerken, bestemming wijzigen en juridische trajecten is er nu eindelijk groen licht voor de ontwikkeling van Stadsblokken-Meinerswijk. De Raad van State stelde de tegenstanders woensdag 29 maart op alle punten in het ongelijk.

VVD Arnhem is blij met deze uitspraak. Wij hebben deze ontwikkeling altijd als een prachtig groen cadeau voor de stad gezien.  Het is een kans om een desolaat gebied te verfraaien en te verlevendigen. Er wordt een beperkt deel bebouwd met woningen. Met de opbrengst hiervan wordt een groot aaneengesloten uiterwaardenpark gerealiseerd. Landbouwgrond met de oppervlakte van ruim twee keer Sonsbeek wordt natuurgebied en op verwaarloosd industrieterrein staan straks mooie woningen. Daarbij komt er meer ruimte voor de rivier.

Dit alles past in de aantrekkelijke groene stad die wij willen zijn en waar mensen graag willen wonen. Mooi dus dat we nu echt kunnen beginnen met bouwen.