Betrokken VVD bij de Arnhemse wijken

Na de verkiezingen van 2022 werd het nog eens duidelijk hoe belangrijk het is om het VVD-gezicht te laten zien in de verschillende Arnhemse wijken. Om te luisteren naar de behoeftes van de inwoners, het ophalen van signalen en de verbinding te maken met de VVD fractie. Maar ook om ons liberale geluid te laten horen over de onderwerpen die wij belangrijk vinden voor de stad. Niet altijd even makkelijk, maar wel belangrijk.

Op donderdag 30 maart jl. hebben we met een aantal VVD-leden onze betrokkenheid binnen de verschillende wijkplatformen geëvalueerd.. We hebben gemerkt dat er behoorlijk wat verschil is tussen de verschillende wijkplatformen. Waar de ene wijk een goed georganiseerd platform heeft met veel betrokken en actieve wijkbewoners, is het elders wat minder gestructureerd. Dit geldt ook voor de onderwerpen die aan de orde komen in een wijk. Heel variërend en verschillend van behoefte. Tijdens ons overleg was eenieder het over eens dat het goed is om als VVD deel te nemen aan de verschillende wijkplatformen. Ondanks dat het ook vaak over linkse hobby’s gaat als; tegelwippen, adopteren van boomspiegels en auto belemmerende maatregelen, kan de inbreng van een liberaal een wijk toch net iets mooier en leefbaarder maken. Het agenderen van de veiligheid in de wijk, maatregelen tegen verloedering en vervuiling of de beschikbaarheid van sociale voorzieningen zijn hier enkele voorbeelden van.

Op dit moment zijn de wijken Arnhemse Broek, Rijkerswoerd, Alteveer/ ’t Cranevelt, Arnhem Centrum en Malburgen vertegenwoordigd door onze leden.

Mocht je geïnteresseerd zijn om VVD in jouw wijk te vertegenwoordigen door aan te schuiven bij het wijkplatform, neem dan contact op met Hasan Kumas (h.kumas@raad.arnhem.nl)