Werkbezoek Minister Micky Adriaansens - Energie & de Toekomst

Op uitnodiging van VVD Arnhem bezocht Minister Micky Adriaansens gisteren Arnhem om de unieke rol van de stad en regio in de energietransitie te zien. Een bezoek aan de controlroom van Tennet alwaar Tennet 24/7/365 de energiebalans in het netwerk bewaakt, werd opgevolgd door een rondetafelgesprek met Tennet, Alliander, VNO-NCW en The Economic Board Arnhem Nijmegen onder leiding van kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen voor de VVD, Herre Dijkema.

Belangrijk onderwerp van gesprek was hoe de regio Arnhem Nijmegen als dé innovatieve energieregio als voorbeeld kan dienen voor heel Nederland.

Innovatie is onmisbaar voor de economie van de toekomst. Daarom wil de VVD de problemen die innovaties in de weg staan oplossen, zoals het overvolle stroomnet en het tekort aan technisch geschoold personeel. Dan doen we samen met de regio’s waarin veel innovatieve bedrijven gevestigd zijn. We willen de kansen benutten van nieuwe technologie, zoals kunstmatige intelligentie, en zorgen voor ruimte om binnen regelgeving te experimenteren.

VVD Arnhem kijkt met veel plezier terug op het werkbezoek van de Minister. We hebben haar kunnen laten zien welke fantastische innovaties er plaats vinden in de regio en daarnaast de noodzaak van toekomstbestendige wetgeving die die innovatie ondersteunt onder de aandacht gebracht. Dank aan @Tennet, @Alliander, @VNO-NCW Midden en @The Economic Board Arnhem Nijmegen voor de deelname en uiteraard aan @Minister EZK voor haar bezoek!

#VVD #Arnhem #Energie #elektriciteit #netcongestie #innovatie #wetgeving #TenneT #Alliander #VNO-NCW #TheEconomicBoard