Gebiedsvisie Rijnpark

We hebben deze week de gebiedsvisie Rijnpark vastgesteld. Een gebiedsvisie die zich concreet richt op de ontwikkelingen rondom fase 1 op Rijnpark. Een vervolgstap na het opleggen van de WVG begin 2023 en vervolgens het aannemen van de startnotitie in mei 2023. Deze gebiedsvisie dient als ruimtelijk raamwerk met veel verschillende ambities.

Zo moeten er in Rijnpark uiteindelijk 7.000 woningen, 5.000 banen, vele verschillende voorzieningen en een stadspark verrijzen. Het is goed om te zien dat de kaders die we als VVD bij de startnotitie hebben meegegeven over behoud van werkgelegenheid en bedrijventerrein zijn meegenomen in de gebiedsvisie. Ook de ontwikkelingen rondom de Nieuwe Haven gaan gelukkig gewoon door en worden niet beperkt door de ontwikkelingen op en rondom Rijnpark. We blijven nauwgezet volgen hoe verdere uitwerking geen tot nauwelijks invloed mag hebben op de bedrijfsvoering van bedrijven en organisaties op Rijnpark.

Of alle ambitieuze plannen haalbaar zijn gaan we de komende jaren met elkaar ervaren. Als VVD Arnhem hebben we zorgen als het gaat om de haalbaarheid en realiteit van de plannen en zeker ook over de financiële risico’s. Als straks blijkt dat bepaalde ambities niet verwezenlijkt kunnen worden, waar gaan we dan inleveren op ambities? Een vraag die voor nu nog niet beantwoord is en laten we hopen dat het zover niet komt. We blijven het proces van dichtbij kritisch maar ook constructief volgen. Want uiteindelijk hebben we allemaal baat bij ontwikkelingen in en rondom onze mooie stad.